top of page
  • dzrihen

איך לנהל עסק ביעילות?

Updated: Jul 24, 2022


בתור יועצת עסקית אני מנהלת לא מעט שיחות עם בעלי עסקים קטנים. בדרך כלל בשיחות הראשונות שלנו חוזר משפט קבוע: "יש לי סלט בראש".


והאמת? זה לא מפתיע. ניהול עסק דורש מאיתנו שליטה בהרבה מאוד תחומים שלא כולם נוגעים בתחום הליבה המקצועי שלנו: טיפול בכספים, בשיווק ובמכירות, ראיית העסק שלנו מנקודת מבט אסטרטגית, התמחור והרווחיות שלנו, קבלת לקוחות חדשים, טיפול בלקוחות קיימים ועוד כל כך הרבה תחומים.


וכשהביצוע של כל אותם דברים נעשה לפי מה שנראה לנו דחוף באותו הרגע, ללא תהליך עבודה וללא ניהול מסודר ואפקטיבי, אז לא פלא שהבאלגן חוגג :-)



ניהול יעיל של העסק שלכם יפנה לכם זמן יקר , ישפר את הביצועים של העסק ואת הרווחיות שלו. זה מתאפשר מכמה סיבות:

  • ניהול יעיל יפנה אתכם לפנות אתכם מלטפל כל הזמן רק במה שדחוף, על ידי יצירת תעדוף של התהליכים החשובים יותר והחשובים פחות.

  • ניהול יעיל יסייע לכם ליצור תהליכי עבודה ובכך לחסוך זמן יקר. תהליך עבודה יעיל הוא כזה שבו אתם יודעים מה קורה מתחילתו ועד סופו, משתמשים בקיבוץ משימות או אוטומציות שחוסכות זמן, ובכך מתאפשרת לכם שליטה וודאות כל הנעשה באותו תהליך.

  • ניהול יעיל הופך את הלקוחות שלכם למרוצים יותר. לקוחות שמרגישים שהם נכנסים לתהליך מובנה ומקצועי, ולא נופלים בין הכסאות, ומרגישים שהם הגיעו לבעל המקצוע הנכון עבורם, הם לקוחות מרוצים שישמחו להמליץ עליכם ולחזור בעצמם בעתיד.

  • ניהול יעיל יסייע לכם לצפות מראש בעיות, ולפעול בצורה מושכלת ומבוססת, על בסיס נתונים בדוקים, ולא מתוך לחץ ותחושת דחיפות.

  • ניהול יעיל יסייע לכם לגלות מראש את האזורים ה"מדממים" בעסק – אלו שלא עובדים כמו שצריך לגורמים לאובדן של הכנסות או לקוחות, ולתת להם טיפול יעיל וממוקד.


ניהול עסק ביעילות - איך עושים את זה?

ניהול יעיל של עסק יתחיל מהיכרות מעמיקה עם הנתונים והצרכים, ויאפשר לבנות תהליכי עבודה מסודרים ומותאמים לעסק שלכם, ללא תהליכי עבודה שהם "קופי-פייסט" או נובעים משיטות גנריות, שלרוב לא מותאמות לצרכי העסק הספציפי שלכם ולכן – גם לא מיושמות לאורך זמן.


בעיניי, בניית תהליך עבודה לא מסתיים בתרשים – זו למידה מתמשכת, ושינוי זווית ההסתכלות שלכם, כבעלי עסק, כך שתוכלו לבנות מכל דבר בעתיד תהליך עבודה ולהתאים אותו שוב ושוב למציאות העסקית המשתנה שבה אתם פועלים.


 

רוצים שנדבר על העסק שלכם, ונהפוך אותו ליעיל יותר?

מוזמנים יצור איתי קשר, וביחד נבנה עבורכם תהליכי עבודה מותאמים אישית.

 


15 views0 comments
bottom of page