top of page
  • Writer's pictureMoran Wilf

מתכננים להעלות מחירים? הנה הדברים שאתם צריכים לבדוק

איך להעלות את תעריף השירותים שלכם מבלי לפספס את הדברים החשובים


הדברים שחשוב לבדוק לפני שמעלים מחירים


יכול להיות שהרגשתם כבר תקופה ארוכה שהגיע הזמן לעשות את זה,

שאתם לא מתוגמלים כראוי על השירות המצויין שאתם נותנים ללקוחות שלכם,

שהגדלתם הוצאות וזה לא באמת מגולם במחיר שהלקוח משלם,

או שאולי פשוט הגעתם ליעד ההכנסות הרצוי שלכם.

לא משנה מה הביא אתכם לשם - אלא עצם העובדה שקיבלתם את ההחלטה:

אתם מנצלים את השנה החדשה כדי לעדכן את המחירים שלכם - מזל טוב!


אז איך עושים את זה כך שיעבור בצורה חלקה מול הלקוחות שלכם, וחשוב יותר: כדי שאתם תרגישו שלמים ובטוחים עם התעריף החדש?


לעבור את התהליך בצורה חלקה


הנה כמה דברים שתוכלו לעשות כדי להיערך לזה כמו שצריך:


1. הכינו רשימה מפורטת של כל השירותים שאתם נותנים:

לפעמים, יש לנו נטיה לקטלג מספר שירותים שלנו תחת כותרת אחת. אבל בעצם אנחנו נותנים סוגים שונים של שירותים לסוגים שונים של לקוחות. לכן, הכנת רשימה שתפרק את כל סוגי השירותים שאנחנו נותנים תעזור לנו להבין איך לתמחר נכון חבילות שונות של שירותים שלרוב באים ביחד, ולעזור לנו להבין איפה השירות מגולם המאמץ העיקרי שלנו ולתמחר אותו בהתאם.


2. אל תשכחו את הדברים הקטנים:

עברתם לאחרונה הכשרה מיוחדת? קניתם ציוד מיוחד? שדרגתם את המערכות בעסק שלכם? גייסתם עובדים? לכל אלה ראוי לתת ביטוי במסגרת התמחור שלכם. אלה הדברים שהופכים את העסק שלכם מטוב - למצויין, וזה לגיטימי לגלם אותם במחיר שאתם מבקשים מהלקוח.


3. עשו בדיקת שוק:

רגע לפני שאתם קובעים מה המחיר שאתם רוצים לגבות מהלקוחות שלכם, צאו לבדוק מה רמת המחירים בשוק עבור שירות כמו שלכם או שירותים דומים לשלכם. זה גם יעזור לכם להבין מה פוטנציאל הגדילה שלכם בהמשך הדרך, ולכוון לשם.


4. התאימו את התעריף הרצוי שלכם ליעדים הפיננסיים שלכם:

תכננתם להגדיל את ההכנסות באחוז מסויים? החיבור בין היעדים העסקיים שלכם לתעריף שלכם הוא מתבקש: התעריף החדש הוא אחד מהדברים שאמורים לעזור לכם להגיע לשם. עשו בדיקה וחשבו בכמה התעריף הזה עוזר לכם להגיע ליעדים שלכם? והאם צריך לעדכן את היעדים בעקבות שינוי התעריף?


5. בדקו את ההוצאות שלכם לאחר העלאת התעריף:

חשוב להבין באיזה אופן התעריף החדש ישפיע על השורה התחתונה של העסק שלכם. הבינו מה המשמעות מבחינה מיסויית, מבחינת ההוצאות הסוציאליות שלכם ומבחינת כלל ההוצאות שלכם - ודייקו את הסכום כך שיטיב עמכם. יכול להיות שיהיה צורך בשינוי קטן למעלה או למטה כדי לתכנן את התמונה המיסויית שלכם כמו שצריך, או כדי לייעל את שורת הרווח.


6. החליטו איך אתם הולכים להודיע ללקוחות שלכם:

שלב ההודעה ללקוחות הוא לא פחות חשוב מקבלת ההחלטה על העלאת התעריף, ולכן אל תקלו בזה ראש. החליטו מראש את הדרכים הראויות וההוגנות ביותר שבהן תודיעו ללקוחות על השינוי: האם באמצעות פרסום הודעה בסושיאל? האם יש צורך בהודעה אישית לכל לקוח? או שאולי תבחרו להחיל את התעריף החדש רק עבור לקוחות חדשים?


7. עדכנו את הסכמי ההתקשרות ואת תכנית המחירים שלכם בהתאם:

נסגרתם סופית על כל הפרטים? זה הזמן לעדכן את הסכם ההתקשרות שלכם ואת תכנית המחירים, במידה ויש לכם, בכל המקומות בהם הם מפורסמים (עמודי הסושיאל שלכם, האתר, מסמכי פרינט וכדומה).


8. הכי חשוב - זכרו שאתם ראויים לזה:

העלאת מחיר אחת לתקופה הוא צעד מתבקש ולגיטימי. העסק שלכם חי ומתפתח, השירות שלכם משתפר וזה טבעי שגם המחיר ישתנה בהתאם - וגם הלקוחות שלכם מבינים את זה. לכן, זה הזמן לנתק אמונות מגבילות וחששות ולעשות את הצעד הזה בלב שלם.

 

מעוניינים להיעזר בשירותים שלי כדי לעבור את תהליך עדכון המחירים בשלום?

bottom of page