top of page
  • dzrihen

צעדים אפקטיביים לניהול של העסק שלך

Updated: Aug 1, 2022

אחת לתקופה מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דו״ח תקופתי על מצב העסקים הקטנים בישראל. הדו״ח האחרון שפורסם בדצמבר 2021 העלה נתון מאוד מעניין: רק 50% מהעסקים בישראל שורדים 5 שנים או יותר.


אם יש לכם עסק קטן זה בטח מוכר לכם. ניהול אפקטיבי של עסק יכול להשפיע באופן משמעותי על השרידות שלו וכמובן על המצב הכלכלי והרווחיות שלו (ושלכם).

כדי לנהל את העסק בצורה נכונה נדרשת למידה תוך כדי תנועה והסתגלות מתמדת, שכלול מיומנויות ואימוץ שגרות ניהול חדשות. בעלי העסקים שמצליחים לקיים את העסק שלהם בהצלחה לאורך זמן, הם אלה שיש להם גמישות מחשבתית ושפיתחו את היכולת לארגן את העסק שלכם בצורה טובה ויעילה.



צעדים לניהול אפקטיבי של העסק שלך
צעדים לניהול אפקטיבי של העסק שלך

במאמר הבא ריכזתי 7 עצות לניהול טוב יותר של העסק שלכם:


1. ארגון ושגרות עבודה – כאלו שעובדות לכם:


אתם בטח משקיעים זמן רב בלתת ללקוח את השירות הכי טוב שלכם – אבל האם אתם משקיעים זמן גם בניהול אפקטיבי של העס, וטיפול מסור בעסק שלכם, בשגרה? המשמעות של ארגון טוב בעסק היא ליצור לעצמכם שגרות ניהול יעילות שעונות על הצרכים של העסק שלכם ושאתם יכולים להתמיד בהם לאורך זמן.

זה יעזור לכם לראות את העסק במבט-על, לסיים את המשימות השוטפות והחיוניות שלכם, ואולי הדבר החשוב ביותר - לצפות ולטפל בבעיות מבעוד מועד. ארגון ושגרות ניהול שמיושמות יאפשרו לכם שליטה וודאות בניהול העסק שלכם, ויפנו לכם זמן יקר של טיפול בכיבוי שריפות.


כדי לבנות שגרות ניהול שמתאימות לכם צריך להבין את הצרכים של העסק שלכם ואת המשאבים שאתם מוכנים להקצות לעניין (כמה זמן תהיו מוכנים להשקיע, האם תהיו מעוניינים לאמץ טכנולוגיה או שתעדיפו שיטות פשוטות יותר ועוד) – הכל כדי שהשגרות האלו יהפכו לחלק משגרת היום יום שלכם ויתרמו לניהול העסק שלכם.


2. ללמוד את השוק שבו אתם פועלים


תחרות חשובה כדי שהעסק שלכם יוכל להתקדם ולהתפתח. כדי לעשות את זה, חשוב להישאר כל הזמן עם עין על השוק – ללמוד מה המתחרים עושים, האם יש מגמות חדשות והאם יש משהו חדש שאתם יכולים ללמוד או לעשות כדי לעמוד ברף התחרותיות בהצלחה ולשפר את השירות שלכם.

אבל לא רק מהמתחרים אפשר ללמוד – גם נותני שירותים משלימים או דומים לשלכם יכולים לתת לכם השראה ותובנות. הישארו עם ראש פתוח ללמידה ונסו לקחת השראה. שימו את עצמכם מדי פעם במעמד הלקוח, והבינו מה תוכלו ליישם גם בעסק שלכם.


3. לקחת סיכונים מחושבים

לקיחת סיכונים, יצירה וניצול של הזדמנויות – הם מסוג הדברים שיכולים לעזור לעסק שלכם לצמוח בגדול. אני מגיעה מעולם ניהול הסיכונים ובעבר ניהלתי על זה מטריצות מסובכות – אבל באמת שאין צורך בכך. אם אתם עומדים בפני הזדמנות עסקית חדשה, תוכלו לנתח את זה בצורה פשוטה אבל יסודית: להבין את הפוטנציאל הטמון בהזדמנות לצד הסיכונים הריאליים, ולקבל החלטה מושכלת על הסיכוי והסיכון.


4. לשמור על ראש פתוח


ראש פתוח כהוויה (State of Mind) הוא אחד הדברים החשובים ביותר בניהול של עסק מצליח. חפשו תמיד את הדרכים לשפר את העסק שלכם ולעזור לו לבלוט על פני המתחרים. צאו מנקודת הנחה שאתם לא יודעים הכל, ותהיו פתוחים לאמץ רעיונות וגישות שונות לעסק שלכם.

אחת לתקופה, בחנו את העסק שלכם מנקודת מבט רעננה וחדשה – זה יכול לעשות פלאים ולחדד גם עבורכם המון הנחות שלקחתם כמובנות מאליהן (ואולי באופן שגוי). הנה לכם תרגיל שיעזור לכם לעשות את זה: מצאו את ההזדמנות להסביר למישהו אחר את העסק שלכם בקול רם, ועשו את זה כאילו אתם מסבירים אותו בפשטות לילד בן 5, כזזה ששואל שאלות בסיסיות ופשוטות אבל יורד לפרטים – אני מבטיחה שזה יפיל לכם כמה תובנות.

לפעמים צריך רק שינוי קטן כדי להגיע לחולל תוצאות משמעותיות – ובדיוק בשביל זה צריך גמישות מחשבתית. (קישור למאמר)


5. להבין מה המיקוד העסקי שלכם – ולדבוק בו


רומא לא נבנתה ביום אחד – וגם העסק שלכם צריך זמן כדי לגדול ולהגיע ליציבות. לכן חשוב להבין מה המיקוד העסקי שלכם ולדבוק בו. זה אומר בעיקר לבסס את פעילות הליבה שלכם בצורה טובה ויציבה, ולא להתפתות לכל הזדמנות עסקית רק מתוך מקום של מצוקה כלכלית או חשש ממה שיהיה בעתיד. זכרו - הקמת עסק זו השקעה שנועדה להחזיר את עצמה בשביל זה, העסק שלכם צריך לדעת לקיים את הפעילות הבסיסית שלשמה הוא נוצר.


6. לתת שירות מעולה


משפט מוכר שבעלי עסקים נבונים הולכים בעקבותיו:

Undersell & Overdeliver

אנחנו נמצאים בסביבה עסקית מאוד תחרותית, ולעתים קרובות מה שמבדיל בין עסקים שמצליחים יותר או פחות הוא רמת השירות שהעסק מספק. לכן – אל תתפשרו על השירות שלכם, גרמו ללקוחות שלכם לחזור אליכם ולהיות השגרירים שלכם שם בחוץ.


7. להכיר את המספרים של העסק שלך, לעומק

בין אם יש לכם עסק שמטרתו העיקרית היא להרוויח והרבה, ובין אם העסק שלכם כולל שליחות שנועדה לעזור לאחרים בדרך זו או אחרת – בדבר חד אין ספק: הוא צריך להרוויח.

וכדי שזה יקרה, אתם חייבים להבין לעומק את תמונת המצב הכספית של העסק שלכם.

המשמעות היא לא רק תקשורת טובה עם משרד רואה החשבון שלכם*, אלא גם היכרות עם חשבון הבנק שלכם ועם ההוצאות וההכנסות הצפויות קדימה. זה יאפשר לכם לתכנן ולהיות בשליטה על הטווח הקצר ולהיערך כמו שצריך לתקופות שיא או לתקופות פחות טובות, וגם לתכנן מראש פעולות שיגדילו את הרווחיות שלכם ויתרמו לצמיחה של העסק שלכם.


יש לכם שאלות נוספות בכל הנוגע לניהול אפקטיבי של עסק? פנו אלינו לייעוץ עסקי, נשמח לסייע בכל!

31 views0 comments
bottom of page