top of page
  • Writer's pictureMoran Wilf

האם אתם מכירים את השורה התחתונה של העסק שלכם?

עסק זה עניין של מספרים. הנה מספר סיבות שמסבירות למה היכרות עם המספרים יכולה לקדם אותנו משמעותית

עסק זה עניין של מספרים


תארו לעצמכם עולם אוטופי שבו היו מציעים לכם את ההצעה המפתה הבאה: לקום כל בוקר בחיוך ולמלא אחר השליחות שלכם, לעשות את מה שאתם הכי טובים בו ולא לדאוג לרגע לחשבון הבנק שלכם. תוכלו לעבוד כמה שתרצו ואיך שתרצו, לתעל את מיטב האנרגיות שלכם כדי לשרת את הלקוחות שלכם בצורה הכי טובה שאפשר – עם ודאות של מאה אחוז שבסוף כל חודש יהיה לכם בדיוק כמה שתצטרכו כדי להתקיים ולשלם למי שצריך.

הייתם הולכים על ההצעה הזאת? כנראה שכמו הרוב המוחלט של בעלי העסקים, התשובה היא כן.


חופש לפעול עם ודאות כלכלית מקסימלית. הייתם לוקחים?

כדי לנהל את העסק שלנו אנחנו צריכים להבין איך ההחלטות שאנחנו מקבלים משפיעות על רווחיות העסק שלנו

אבל לצערנו, במציאות זה לא בדיוק עובד ככה.

כדי להקים עסק ולממש את המטרה שלשמה אנחנו פועלים, אנחנו לוקחים על עצמנו עול נוסף והוא לתחזק את כל מה שמסביב: את התפעול, את ניהול כוח האדם, את שירות הלקוחות, השיווק והמכירות וגם את הכספים. כל התחומים האלו צריכים לנגן בצורה הרמונית כדי לאפשר לנו לעשות את מה שאנחנו טובים בו: לתת את השירות שלנו.


האם אפשר שהתזמורת הזו תנגן בלי שתדעו איך זה משפיע על השורה התחתונה של העסק שלכם?

כדי לנהל את העסק שלנו אנחנו צריכים להבין איך ההחלטות שאנחנו מקבלים משפיעות על רווחיות העסק שלנו. בואו לא נשכח: המטרה שלשמה שהקמנו את העסק שלנו היא כדי להרוויח כסף ולשגשג כלכלית – ואם אנחנו לא עוקבים אחרי הכסף שלנו, או לא יודעים האם הפעולות שלנו הופכות אותו לרווחי או הפסדי – אנחנו חוטאים למטרה.



כשאנחנו לא יודעים אם הפעולות שלנו הופכות את העסק לרווחי או הפסדי - אנחנו חוטאים למטרה


אז למה אנחנו חייבים להכיר את הנתונים הפיננסיים של העסק שלנו? הנה 5 סיבות:


1. כדי לדעת איפה יש מקום לשיפור:

האם ההוצאות שלנו מנופחות מידי מבלי שזה מביא תועלת בטווח הקצר או הארוך? היכרות עם המספרים יכולה לעזור לנו להתייעל ולבדוק מחדש איזה הוצאות חיוניות לגדילה ואיזה מהן מיותרות.


2. כדי לזהות בעיות מראש:

היכרות עם הנתונים תאפשר לנו ליצור תחזית פיננסית, וכך, נוכל לצפות מראש בעיות תזרימיות שעלולות לעלות לנו ביוקר.


3. כדי להבין איך ההחלטות עסקיות שלנו משפיעות על רווחיות העסק שלנו:

השיקול הכלכלי הוא הכרח כשאנחנו שוקלים הזדמנות עסקית או פתרון של בעיה שנתקלנו בה. הרי אף אחד מאיתנו לא ירצה להתחיל לעבוד על משהו בידיעה שהוא יעמיק את הבור הכלכלי שלו – נכון?


4. כדי להזניק את יכולת הניהול שלכם כמה רמות קדימה:

מנהלים טובים הם כאלה שמכירים את העסק לפרטים. ההיכרות הזאת היא זאת שמאפשרת לקבל את כלי הקסם שמבטיח שגשוג כלכלי: שליטה. אל תברחו מהנתונים, ואל תתנו רק למזל לקבוע אם תצליחו או לא.


5. כי אחרי הכל, האחריות היא שלכם:

כמו שכבר כתבתי בעבר – בסופו של יום אתם אלה שנותנים דין וחשבון לרשויות המיסים, לרואה החשבון, לבני הבית שלכם ולחשבון הבנק שלכם. כדי להיות במצב שבו העסק והמצב הכלכלי שלכם מתנהלים בצורה מיטבית, אתם חייבים להכיר את המספרים לעומק.




bottom of page