top of page
  • dzrihen

איך למצוא את המיקוד העסקי שלך?

Updated: Jun 1, 2022

לפתוח עסק משלך זה דבר מרגש בפני עצמו, ובהחלט גם מתגמל כשעושים את זה נכון.

כדי לעבור את האתגרים והקשיים שבדרך חשוב להבין מה המיקוד העסקי של העסק שלנו, ולהתנהל בצורה אסטרטגית נכונה שמשרתת אותנו לטווח הארוך.


איך למצוא את המיקוד העסקי שלך?
איך למצוא את המיקוד העסקי שלך?


קל להגיד וקשה לבצע: בפועל, יש כל הזמן פיתויים ועניינים דחופים שגורמים לנו להתנהל בצורה ספונטנית ולוותר על המיקוד העסקי שלנו או יותר נכון – למתוח אותו עד שהוא מאבד את המשמעות שלו, וכתוצאה בעלי עסקים רבים מרגישים שהעסק מתנהל רק בשוטף, בלי סדר וארגון, בלי שיטתיות, מה שגורם לשחיקה ולירידה ברווחיות ובהכנסות של העסק ופגיעה בניהול אפקטיבי של העסק.


מיקוד עסקי מדויק משמש אותנו כמצפן, כמטרה לכוון אליה, ועוזר לנו להפנות את האנרגיה ואת המשאבים לשנו לעבר היעדים הנכונים. בלי תכנית ברורה ומיקוד עסקי, יכול להיות שהעסק שלכם יתקשה לשגשג ולצמוח.


אז איך מוצאים מיקוד עסקי?


מה הדבר שאתם הכי טובים בו? Back to Basic


הרבה פעמים אנחנו מתפתים לקפוץ על כל הצעה עסקית שמגיעה אלינו או להתפזר לשירותים נוספים שהם לא הליבה שלנו, גם אם אנחנו יודעים הם לא מדוייקים עבורנו.

זאת התנהגות טבעית ונורמלית: אנחנו מתוכננים לחשוב בצורה הישרדותית ואם משהו משתלם לנו כאן ועכשיו – אנחנו רוצים לקחת אותו. אבל בכל הנוגע לעסק שלנו, לפעמים אנחנו צריכים להשהות רגע את האינסטינקט הזה ולחשוב האם הוא באמת משרת אותנו לעתיד.


בחלק מהמקרים נגלה שזו לא ההחלטה הנכונה: ללכת על משהו שהוא לא במיקוד העסקי שלנו יכול להביא אותנו למצב של בזבוז זמן יקר ושל השקעת משאבים יקרים, מה שלא משרת אותנו בטווח הארוך.


לכן, חשוב להגדיר מראש: מה השירותים / המוצרים הבסיסיים שלכם? במה את הכי טובים? לשם מה הקמתם את העסק? מה הדבר שאתם הכי טובים בו ואוהבים לעשות אותו? זו תהיה נקודת ההתחלה להבנת המיקוד העסקי שלכם.


מה הפארטו שלכם?


״חוק פארטו״ אומר, בגדול, ש-20% מהפעולות שלנו מניבות 80% מהתוצאות שלנו.

זה לא מדעי, אבל כשמבינים את העקרון שמאחורי הכלל הזה, הוא הופך להיות פשוט ואפשר לנצל אותו לטובתנו: מה הפעולות שאתם מייצרים שמביאים לכם את התועלת הגדולה ביותר? מה מהמוצרים שאתם מוכרים מייצרים לכם את הכי הרבה הכנסה? לרוב נגלה שיש ״שכבה דקה״ של פעולות / שירותים / מוצרים שאחראים על רוב ההכנסות / התפוקה שלנו.


מה עושים עם זה? ממקסמים: אם בסקירת העסק שלנו אנחנו מגלים שהשירות הכי רווחי שלנו הוא למשל, מכירה של שירות מסוג מסויים אז נרצה לפעול כדי למקסם אותו ולמכור ממנו כמה שיותר.


מי הלקוח שלכם?


מאוד חשוב להבין מראש מי קהל היעד שאליו העסק פונה. משפט מוכר אומר: ״אם אתה מוכר לכולם, אתה לא מוכר לאף אחד״. פיזור כזה של קהלי יעד שונים (״מכירה לכולם״) הוא כמו פול גז על ניוטרל: אנחנו עושים מאמצים רבים כדי שישמעו אותנו בתוך ההמון, אבל נופלים על אוזניים ערלות.


לעומת זאת, להבין ולדייק את הלקוח שלנו יכול לעזור בהרבה מאוד מובנים:

ראשית אנחנו יודעים איפה הוא נמצא (פיזית, או במרחב הוירטואלי, או בסטטוס שלו בחיים) – ולכן יודעים לכוון את מאמצי השיווק שלנו בהתאם. אנחנו יודעים מה הצרכים שלו ומה הכאבים שלו, ולכן יכולים לפנות אליו ברגע הנכון עם הפתרון שבאמת מתאים לו. אנחנו יכולים לדעת מה הם הרגלים הקניה שלו, ולהתאים לו את המוצר בצורה מדוייקת יותר כך שנגדיל את הסיכויים שישאר כלקוח חוזר או ימליץ על השירותים שלנו לקהל יעד מתאים כמוהו. לקוח מדוייק הוא גם כזה שיעריך את המוצר / השירות שלנו ויהיה מוכן לשלם את מלוא הערך שלו.


אלה בדיוק הדברים שמאפשרים לחסוך בהוצאות השיווק והפרסום שלנו ולהרוויח מנגד קהילת לקוחות מרוצה ונאמנה, ובהתאם – לגדול בצורה יעילה.


אז מה היה לנו פה?


מיקוד עסקי נכון ומדוייק לעסק שלכם הוא כלי חשוב שלא כדאי להתפשר עליו. זה יאפשר לכם ניהול אסטרטגי ויעיל של העסק שלכם, ובנית תשתית לצמיחה משמעותית.




רוצים לשמוע איך אני יכולה לעזור לכם במציאת המיקוד העסקי שלכם, ביחד אתכם?

12 views0 comments
bottom of page