top of page
  • Writer's pictureMoran Wilf

שני הדברים שתוקעים את העסק שלכם – ולגמרי באשמתכם

Updated: Jul 4, 2022

אני מוצאת את עצמי מנהלת את השיחה הזאת לא מעט לאחרונה עם לקוחות וקולגות, והגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן. כלומר, בפוסט.

שני הדברים שתוקעים את העסק שלכם – ולגמרי באשמתכם

יש שני נושאים שכבעלי עסקים אתם חייבים להכיר לעומק.

הם לא מותרות. הם לא ״של הצעירים״. הם לא ״של המומחים״.

הם הדברים שיביאו לכם את השליטה המקסימלית בביצועים שלכם, ואת היכולת להוציא לפועל רעיונות חדשים במהירות וביעילות – תכונה בסיסית לכל עסק בשנת 2020 (או 2000 לצורך העניין), או אם תרצו - הם יאפשרו לכם לזוז במהירות וחדות כמו נינג׳ה, ולא בכבדות ובצורה מגושמת, כמו פיל.

אז נכון, יכול להיות שלחלקכם זה ישמע בסיסי ואינטואיטיבי (כל הכבוד! אתם מוזמנים לעצור כאן ולהמשיך לגלול בפיד). אבל לחלק אחר זה עשוי להישמע כמו הנקודה הרגישה הזאת, הבטן הרכה, הדבר שאתם יודעים שהייתם צריכים להשקיע בו קצת זמן, אם רק היה לכם.

אז אני מפצירה בכם: עשו את זה. שני הנושאים האלו הם המהות של העסק שלכם, והם מספיק חשובים כדי שתפנו להם כמה שעות כדי להשקיע בהם וליצור לעצמכם תשתית קלה לפעול בהמשך הדרך.

1. ניהול הכספים שלכם

איך אמרו לי כשהייתי קטנה? ״עם כוונות טובות לא הולכים למכולת״. אם אתם בטוחים שאתם יכולים לנהל את המאזן של העסק שלכם, את הגביה ואת התזרים שלכם ״בראש״ – כדי שתחשבו שוב. ניהול הכספים שלכם הוא הנושא הכי חשוב בעסק שלכם. יותר מכל דבר אחר.


למה? כי שם השליטה האמיתית. שם נמצא הפער שבין העסק אתם רוצים להיות לבין העסק שאתם.

וזה לא הכל: נכון שקצת פחות נעים לדבר על זה, אבל בסופו של יום את הדין והחשבון אתם נותנים, בין אם לרואה החשבון, לבנק או לרשות המיסים.


אז מה עושים? תלמדו להכיר את המספרים ולהתחבר אליהם. תבינו מה המשמעות שלהם. כנסו לחשבון הבנק שלכם. תתעדו באופן שנוח לכם את כל ההוצאות, ההכנסות וגביה שלכם, כך שתדעו את התמונה הצפויה של העסק קדימה.


זכרו: המצב הכלכלי של העסק שלכם הוא זה שיקבע בסוף את היכולת שלכם להוציא לפועל את התכניות והרעיונות שלכם.

שני הדברים שתוקעים את העסק שלכם – ולגמרי באשמתכם


2. השיווק שלכם


היכולת שלכם להגיב במהירות ולהוציא רעיונות לפועל תלויה ביכולת לקחת את מושכות השיווק לידיים שלכם. זה לא אומר שאתם לא צריכים אנשי מקצוע (להפך, זה יעזור לכם לדבר איתם בשפה הנכונה ולהבין את הייעוץ המקצועי שלהם).

למה? כדי להתחיל להזיז את הרעיונות שיש לכם בראש ואתם ״רק מחכים שיגמר הסגר / לדבר עם היועץ / להבין איך לשלוח ללקוחות ניוזלטר עם המבצע המטורף שיש לכם בראש״.

תבינו: you snooze you lose.

איכות העסק שלכם בימים האלו נבחנת לפי מהירות התגובה שלכם והיכולת להוציא לפועל דברים ומהר.

כבעלי עסקים אתם חייבים ללמוד את הדברים הבסיסיים הקשורים לשיווק העסק שלכם.בטח בזמנים כמו שלנו, שבהם שיווק הופך להיות מהותי וחשוב מאי פעם (עידן ואני דיברנו בנושא ארוכות בפודקאסט לעסקים, מוזמנים להאזין לו כאן: https://bit.ly/3kUkWXZ ).

אז מה עושים? מכינים כוס קפה, פותחים את מסך המחשב ומתחילים ללמוד: על איזה ממשק האתר שלכם עובד, איך מבצעים בו שינויים קלים. בונים עמוד נחיתה בעצמכם, לפחות פעם אחת. חופרים בגוגל אנליטיקס שלכם. מבינים מה זה משפך שיווקי, מה הם אחסון ודומיין ואיך מודעה שיווקית צריכה להיראות ולהיכתב, ועוד.

ככה, גם תוכלו לבצע דברים בעצמכם, וגם להנחות טוב יותר את אנשי השיווק שלכם, אם יש לכם.


לגמרי באשמתכם: ​שני הדברים שתוקעים את העסק שלכם

יאללה, בהצלחה. תודו לי אחר כך ;-)


bottom of page