top of page
  • Writer's pictureMoran Wilf

הצעירים עושים פרסה: כבר לא מדלגים בין עבודות ומעדיפים יציבות תעסוקתית

Updated: Jul 4, 2022

מגפת הקורונה פגעה קשות בשוק העבודה ובדורות הצעירים שמהווים את כוח העבודה העיקרי בישראל ובעולם בכלל. יותר מרבע מהצעירים ברחבי העולם דיווחו כי איבדו את מקום עבודתם או הוצאו לחל"ת, 25% נוספים דיווחו על המשך עבודה במתכונת מצומצמת יותר. נדמה שגם מי שעד כה חש בטוח במקום עבודתו, הרגיש את האדמה רועדת מתחת לרגליו.


הצעירים עושים פרסה: כבר לא מדלגים בין עבודות ומעדיפים יציבות תעסוקתית

מגיפת הקורונה השפיעה על תפיסת הצעירים



בעקבות המשבר: פחות קפיצות בין מקומות עבודה, יותר יציבות ובטחון כלכלי

פירמת הייעוץ הגלובאלית דלוייט עורכת אחת לכמה שנים סקר מילניאלס עולמי ומקיף על דור הצעירים (מילניאלס, אם תהיתם - מלשון דור המילניום, שכיום הצטרף אליו גם הדור הצעיר יותר, דור הזד), ובוחנת את תפיסותיהם העדכניות לגבי נושאים שונים, בניהם שוק העבודה. מסקר המלניאלס לשנת 2020 שפורסם לאחרונה, עולה מגמה חד משמעית לפיה בני דור ה-Y ודור ה-Z משנים את עמדותיהם בכל הקשור לקריירה שלהם בעקבות המשבר: פחות קפיצות בין מקומות עבודה, יותר יציבות ובטחון כלכלי.


עד לפרוץ המגפה התמונה הייתה ברורה: הרוב המכריע של בני דור ה - Y וה -Z העדיפו להתקדם ולהתפתח תוך נאמנות נמוכה יחסית למקומות העבודה שלהם. הם העדיפו לתגמל ולבחור במעסיקים בעלי גישה חברתית ומוסרית, ובחרו במסלולי התקדמות שנעים בין מקום עבודה אחד למשנהו. בתור וואי-ג'ן טיפוסית, אני מזדהה עם זה.


הצעירים עושים פרסה: כבר לא מדלגים בין עבודות ומעדיפים יציבות תעסוקתית

עד פרוץ המגיפה, נאמנות נמוכה למקום העבודה



אבל בסקר שנערך השנה בחודשים אפריל ומאי, בשיאו של גל התפרצות הראשון של מגיפת הקורונה, נראה שהתמונה השתנתה לחלוטין: כשנשאלו בני דור ה -Y וה -Z כמה שנים היו מוכנים להמשיך במקום העבודה שלהם, רק 31% מבני דור ה- Y השיבו שהם ככל הנראה יעזבו את המעסיק שלהם בתוך כשנתיים או פחות, לעומת 49% בסקר הקודם.

כלומר, יותר מהצעירים השיבו שהם מוכנים להישאר עם המעסיק שלהם כחמש שנים - לעומת שנתיים או פחות מכך, כפי שהשיבו בסקרים הקודמים.


גם אצל בני דור ה - Z אנו רואים תמונה דומה, כאשר מספר המשיבים שענו שהם מתכננים לעזוב את מקום עבודתם בשנתיים הקרובות צנח מ61% בסקר הקודם ל50% בלבד בסקר הנוכחי.



הצעירים עושים פרסה: כבר לא מדלגים בין עבודות ומעדיפים יציבות תעסוקתית

השנה, רק 39% הביעו נכונות לעזוב את המעסיק שלהם בשנתיים הקרובות, לעומת 49% בסקר הקודם



מה המשמעות? אין ספק שהטלטלה בשוק העבודה השפיעה באופן משמעותי על האופן שבו אנו תופסים את מקום העבודה. ביטחון כלכלי ויציבות קיבלו משנה תוקף גם אצל מי שהרגישו שמקום העבודה הנוכחי הוא רק תחנת מעבר קצרה, וגרמו להם להיאחז בחוזקה בתפקידם. מעניין יהיה לראות האם זו רק תקופת ביניים, והמצב יחזור לקדמותו לאחר שהסערה תחלוף.



לדו"ח המלא של דלויט, לחצו כאן


42 views0 comments
bottom of page