top of page
  • Writer's pictureMoran Wilf

איך לגבות כסף מלקוחות שלא משלמים, ולצאת מזה בחיים

Updated: Jul 4, 2022


גביה מלקוחות שלא משלמים היא אחד הנושאים הכאובים שבעלי עסקים עומדים בפניהם.

איך לגבות כסף מלקוחות שלא משלמים, ולצאת מזה בחיים
איך לגבות כסף מלקוחות שלא משלמים, ולצאת מזה בחיים

מעבר לפן האישי (עבדתי כדי לתת ללקוח את הכי טוב שלי, ועכשיו כשצריך לשלם הוא מסרב או מתעכב), יש פה גם פן תפעולי: הרבה עסקים חוששים מהרגע שבו צריך לפנות לעורך דין, מהעלויות שכרוכות בדבר, ומהסרבול שבניהול הליך משפטי.




איך לגבות כסף מלקוחות שלא משלמים, ולצאת מזה בחיים


הנה שלושה טיפים שיכולים לעזור לכם להימנע מלהגיע לרגע הזה:

1. בחוזה העבודה מולכם דאגו להסדיר את מועדי ודרכי התשלום באופן הכי ברור שיש. באיזה יום בחודש משלמים, מהם אמצעי התשלום ופרטיהם ותוך כמה זמן יבוצע התשלום. הגדרה ברורה מראש תחסוך לכם התברברות בהמשך.


2. בצעו את הגביה שלכם בזמן. כשאתם לא מראים רצינות כלפי גביית הכסף שלכם, גם מי שצריך לשלם לכם לא יראה רצינות. הוציאו את סיכומי העסקה שלכם במועדים קבועים בחודש, הגדירו מראש מה פרק הזמן לתשלום, ונדנדו לאחר יומיים שהלקוח לא משלם. ואז שוב לאחר יומיים. ואז שוב. וחוזר חלילה.


3. הלקוח מסרב לשלם? עבר פרק זמן בלתי סביר? רגע לפני שאתם פונים לעורך דין, שלחו לו מכתב רשמי מטעמכם, שמפרט בצורה מסודרת את פרטי ההתקשרות והחוב. לרוב, המכתב הזה מגיע רגע לפני שבאמת פונים לעורך דין, ולכן אתם מרוויחים שני דברים: האחד, הצהרה ללקוח הסרבן ש״הנה, עוד רגע זה באמת מגיע להליכים משפטיים״. והשני, שאם באמת תאלצו לפנות לעורך דין, יהיה לכם כבר את החומר במסודר ומתועד. זה ייעל את ההליכים ואת שעות העבודה גם לעורך הדין שלכם וגם הוא יודה לכם על כך.

bottom of page