top of page
  • dzrihen

מה לקחת בחשבון לפני שמגייסים עובד לעסק?


גיוס עובד לעסק

ניהול עסק קטן ועצמאי לא בהכרח אומר שצריך לעשות את זה לבד: הרבה פעמים העסק שלנו צריך זוג ידיים נוספות שיקחו חלק בפעילות היומיומית ויפנו לנו זמן יקר לבנית העסק ולתכנון מהלכי הצמיחה שלו.


אם החלטת להעסיק עובד, יש שני דברים שכדאי לבדוק לפני שעושים את הצעד הראשון:


מה סוג העזרה שהעסק שלך צריך?

לרוב, בעלי עסקם קטנים רוצים להוריד מעצמם את נטל המשימות השגרתיות והיומיומיות שעשויות ליצור צווארי בקבוק בעסק: אדמיניסטרציה, טיפול בכספים, הצעות מחיר, תיאומים ותקשורת מול לקוחות וספקים, וכיוצ״ב.


יש בזה משהו: אלו משימות שאי אפשר לוותר עליהן כשרוצים לנהל עסק בצורה אפקטיבית ויעילה, והן יוצרות סדר וארגון, אבל מצד שני הן עשויות לקחת זמן יקר שיכול להיות מיועד למשימות של פיתוח וקידום העסק. כמו כן, עלותן במיקור חוץ היא יחסית נמוכה: לא נדרש ידע מקצועי מיוחד וניתן להוציא אותן לעובד / פרילאנסר במחיר יחסית נמוך ובכך לפנות זמן יקר. אכן, מפתה!


אבל האם בהכרח סוג העזרה שהעסק שלך צריך?

דרך אחת לבדוק את זה היא לנסות קודם כל לייעל את העבודה שלך על המשימות האלו ולבחון את התמונה במצב החדש. לדוגמה: אם יש לך תחושה שלוקח לך זמן רב לטפל בלקוחות, יכול להיות שתהליך העבודה שלך לא מספיק יעיל. יתכן שתהליך עבודה משופר יאפשר לך להתנהל בצורה אפקטיבית וחסכנית יותר (חסכנית בזמן ובמשאבים כמו כסף).


כך, גם ביום שבו יגיע עובד, הוא יתנהל בתוך תהליכי עבודה מדוייקים שיתרמו לביסוס העסק.



מה תהיה התרומה של העובד לשורה התחתונה של העסק?

בהמשך ישיר לנקודה הקודמת, חשוב לבדוק מה תרומתו של העובד העתידי לתמונת ההכנסות של העסק: האם היא או הוא יתרמו באופן ישיר או עקיף להכנסות?


יש לזה חשיבות גדולה מאחר ועובד בתחומים מסויימים, בעיקר אלו האדמיניסטרטיביים, הוא אינו יחידת-רווח, כלומר – הוא ״עולה כסף״ לחברה ולא מייצר כסף. נכון שהוא מפנה אתכם לייצר יותר, אבל בסופו של דבר עלות ההעסקה יכולה להכביד על העסק ולפגוע בצמיחה.


פתרון אפשרי יכול להיות עובד במודל היברידי – כזה שגם פועל כיחידת רווח וגם מסייע בעבודות האדמיניסטרטיביות (לדוגמה: מסייע גם במכירות או בשימור לקוחות שמעוניינים לעזוב).



לסיכום: העסקת עובד יכולה להיות אבן דרך משמעותית בצמיחה של העסק שלכם, בתנאי שהיא עונה על הצרכים שלהם ותורמת לגדילת העסק, ולא פוגעת בצמיחה שלו.

בפוסט הבא בסדרה, אכתוב על רשימת הדברים שצריך לעשות לאחר שהחלטתם לגייס עובד: איך לצאת לדרך ולוודא שאתם מגייסים את העובד הנכון.


מעוניינים לבחון את תהליכי העבודה בעסק שלכם ולבדוק אם יש מקום לשיפור? צרו איתי קשר

8 views0 comments
bottom of page