top of page
  • dzrihen

מה משפיע על מחיר יעוץ עסקי?


מחיר יעוץ עסקי

בעלי עסקים רבים מבינים כיום את החשיבות שבליווי ויעוץ עסקי מקצועי לקידום העסק שלהם, להקניית כלים נכונים להתנהלות בו, ולשגשוג וצמיחה משמעותיים.


נראה שיעוץ וליווי עסקי הפכו היום חלק בלתי נפרד מהנוף. בעלי עסקים רבים, בשלבים שונים של העסק שלהם, מבינים את החשיבות של רכישת כלים וידע מקצועי שיסייע להם להגיע לתוצאות העסקיות המיוחלות: החל מיעוץ בשלב של הקמת העסק, עד ליעוץ לגדילה וצמיחה ואפילו ליעוץ בשלב בו בעלי העסק מעוניינים לסגור אותו ולהמשיך לאתגר החיים הבא שלהם.


אין ספק שיעוץ עסקי מקצועי, לצד מחוייבות של בעל העסק לתהליך, יכולים לקחת כל עסק כמה צעדים קדימה: להביא לקפיצה משמעותית בתוצאות העסקיות, לייעל את העבודה היום-יומית של בעל העסק, להביא אותו לקדמת הבמה במובן השיווקי ולחבר אותו למגמות חדשניות שמתאימות יותר לשוק וללקוחות.


וגם מצד ההיצע אנחנו פוגשים היום במודלים שונים של יעוץ וליווי עסקי: החל מליווי במסגרת קבוצתית, קורסי דיגיטליים, ומשך שונה של פגישות – כולם כדי לאפשר לכל עסק למצוא את מה שמתאים לו, בדרך הנוחה לו ובתקציב האפשרי.


ואם כבר תקציב, גם כאן אנחנו יכולים למצוא גיוון רב: החל מתשלום פר תהליך, ועד תשלומים מתמשכים לשירות ליווי מתמשך (מנוי), החל ממאות בודדות של שקלים לשעה ועד עשרות אלפי שקלים לתהליך.



אז בואו נעשה סדר: מה יכול להשפיע על מחיר של יעוץ וליווי עסקי?


יש כמה גורמים מרכזיים שיכולים להשפיע על מחיר של יעוץ וליווי עסקי:


· זמן היעוץ, וכמה זמן הוא נמשך

הגורם המרכזי שישפיע על המחיר, הוא כמה זמן ימשך תהליך היעוץ?

האם מדובר במספר פגישות בודדות שנועדו לכיוון ומיקוד, למענה על צורך נקודתי או לקביעת תכנית לקראת פרויקט? אולי בפגישה חד פעמית וזהו? או שאולי בכלל מדובר בהליך ארוך יותר שנועד גם ללוות אתכם בדרך אל היעד?


ומה משך הזמן של כל פגישה? ישנם יועצים שמגדירים 45 דקות, 60 או 90 דקות לסשן יעוצי, מה שגם משפיע על מחירה של הפגישה.


· המקצועיות והניסיון של היועץ

האם ליועץ יש תחום התמחות ספציפי?

האם הוא צבר ניסיון משמעותי שהוא בעל ערך עבורכם?

לכל אלו יש משמעות: יועץ שיוכל להתאים לכם פתרונות ספציפיים ולצפות מראש אתגרים שיכולים לצוץ, עשוי להגביר את סיכויי ההצלחה שלכם ליישם ולהגיע לתוצאות המיוחלות.

קצת כמו רופא: אם יש לכם בעיה ספציפית, הייתם רוצים ללכת לרופא מומחה, ולכזה בעל ניסיון, שיוכל לאתר את הבעיה הרפואית שלכם ולהתאים לה טיפול מדוייק, נכון? הייתם מחפשים רופא שכבר ראה מספיק מקרים, וידע לחבר בינם לבין הנתונים היחודיים שלכם, להרגיע אתכם ולצפות את הקשיים או את ההתפתחות העתידית של הבעיה שלכם. אז בדיוק אותו דבר – גם בעסק שלכם.

וכמובן, שגם לכל אלו יש גם משקל במחיר השירות שאותו יועץ (או רופא J) יגבו.



· מורכבות הסוגיה היעוצית

עוד גורם שעשוי להשפיע על מחיר היעוץ העסקי הוא הסוגיה שלגביה אתם פונים ליעוץ. יתכן ובמקרים חריגים, בהם אתם מגיעים מקרה סבוך ודחוף, שדורש מהיועץ מחקר, למידה או ליווי צמוד יותר, או כאלו שמחייבים את היועץ לפנות זמן על אף מחויבויות קודמות ולתעדף אתכם – תמחור שירות היעוץ יהיה שונה.



· מה כולל היעוץ

מה נכלל במסגרת "חבילת היעוץ"? כאן אנחנו נכנסים לעולם שלם של העדפות והגדרות:

האם היעוץ הוא פרונטאלי או מרחוק?

האם יש גם כלים דיגיטליים או קורס דיגיטלי?

האם יש ליווי בנוסף לפגישות?

האם ישנה קהילה או קבוצה ללימוד משותף?

האם אתם מקבלים דברים נוספים, פיזיים, או בלתי מוחשיים שיש להם ערך עבורכם?


יתכן שמה שנחשב לאחד בעל ערך, יחשב לפחות ערך עבור מישהו אחר. לכן, בסופו של דבר אני ממליצה להסתכל על החבילה בכללותה ולהבין עד כמה היא עונה על הצרכים שלכם.


כמובן, שכל אחד מהם עשוי גם הוא להשפיע על התמחור של חבילת היעוץ.



יש כיום אפשרות גם לקבל יעוץ מקצועי בדרכים אחרות:


כפי שכתבתי במבוא, מעבר לשיטה היעוצית המסורתי של ליווי אחד-על-אחד, קיימים היום בשוק מודלים שונים של יעוץ וליווי עסקי שיכולים להתאים לכל עסק, בשלבי ההתפתחות השונים שלו.

אפשר לקרוא להם one-to-many, כלומר – מסגרות שבהם היועץ יכול לספק ידע לכם ולעוד בעלי עסקים בו זמנית, למשל:


· קורסים מקצועיים, פרונטאליים או דיגיטליים שיתנו לכם ידע ממוקד בנושא מסויים

· יעוץ במסגרת קבוצתית, שיחבר אתכם עם בעלי עסקים אחרים ויקנה לכם מסגרת משותפת

· סדנאות חד פעמיות, מקצועית שיתנו לכם כלים או ידע

· וכל מודל היברידי שמשלב כמה מהמודלים האלו, ואחרים.


כמו לכל דבר, גם למודלים הללו, ביחס לשיטה המסורתית של יעוץ אחד-על-אחד, יש יתרונות וחסרונות:


היתרונות:

מודלים קבוצתיים או סדנאות עשויים להיות זולים יותר מתהליך מתמשך של אחד-על-אחד,

והם יכולים לאפשר לכם גיוון בנושאים הנלמדים (אפשר לפנות בכל פעם ליועץ אחר ובכך ללמוד על תחומים שונים), הם יכולים לאפשר לכם קהילה והיכרות עם בעלי עסקים אחרים כמוכם, והם יכולים לתת לכם השראה לגבי טכניקות שונות של עבודה שתוכלו לאמץ גם בעסק שלכם.


החסרונות:

החיסרון העיקרי במסגרותone-to-many הוא שלא תמיד תקבלו בהם פתרונות שמותאמים לכם בדיוק, ולכן הם פחות יתאימו לבעלי עסקים שמחפשים ליווי אישי, פרטני ומגע אנושי.


כמו כן, מטבע הדברים ומכיוון שמדובר לרוב במשבצות למידה שנערכות מראש – יתכן שהם לא יתאימו למי שרוצה לפתור צרכים עסקיים ספציפיים, כמו גם להיות שם אתכם ביחד כדי לפתור בעיות שיצוצו בדרך.


חסרון נוסף של פתרונות אלו, שנובע גם הוא מחוסר המגע האישי בתהליך, הוא שהם לרוב נתפסים כהעשרה, כמסגרת פחות מחייבת. בסופו של דבר, נוכחות של אדם שמבקש לצאת אתכם לדרך משותפת מגבירה את מידת המחוייבות שלכם כלפי אותו אדם וגם כלפי עצמכם. יועץ מקצועי, ידע ללוות אתכם גם ברגעי המשבר, ולהביא אתכם לפעול גם כשיש אתגרים או חוסר מוטיבציה, מה שלא קיים בפתרונות האחרים.


לסיכום:

קיימים כיום פתרונות ליעוץ וליווי עסקי, בטווחי מחירים שונים, ובמודלים שונים, כך שכל אחד יכול למצוא את הפתרון המתאים ביותר עבורו.

הדבר החשוב ביותר הוא להבין מה אתם צריכים, ולאיזה סוג של תהליך יעוץ אתם יכולים ומעוניינים להתחייב כדי להביא לתוצאות העסקיות המיוחלות.





לפני שאתם סוגרים עם יועץ בכל מסגרת שהיא, חשוב לחקור לעומק ולהבין האם היועץ, התחום המקצועי והניסיון שלו – אכן יכולים לספק לכם מענה לצרכים שלכם.

7 views0 comments
bottom of page